HTML

Cégvezetek

Papp Zoltán vagyok, cégvezető. A cégvezetés szakmai feladatai mellett fontosnak tartom, hogy motiváljam, mentoráljam a dolgozókat, elősegítve ezáltal egy pozitív, produktív munkaviszony kialakulását. Ennek részeként indítottam személyes blogomat, ahol gondolatokat, személyes tapasztalatokat szeretnék megosztani a témában.

Friss topikok

  • Alternatíva: A fenti sorokkal teljes mértékben egyetértek ! Az én gyerekkori álmom megvalósítása egyszerűen kat... (2018.07.07. 08:10) Mi lesz a gyermekkori álmokkal?
  • T. Moncsi: Szia! Természetesen szívesen olvasnák néhány gondolatot, ösztönzőleg hat egy tapasztalt ember sze... (2013.11.21. 12:59) A lehetőség

2014.09.22. 09:41 pzo

Bajnokság előtt

Augusztusban a balatonfüredi Nagyhajós Bajnokságra készültünk, és ennek kapcsán megfogant pár gondolat a fejemben. Kiderült, hogy le kell adnom 5 kilót a testsúlyomból, hogy a mérlegelésnél majd a vállalt súlyban legyen – ellenkező esetben fennállt volna annak a veszélye, hogy már a rajtvonal előtt „elvérzek“…

De mitől alakult ki ez a plusz 5 kiló? – tettem fel a kérdést magamnak.

A plusz kilóknak két oka is volt, „történetük” pedig cégvezetői szempontból is hasznos lehet.

Az első hiba, amit elkövettem, hogy a foci vb négy hetében az este 8-9 után kezdődő meccsek alatt a vacsorához – a szokásostól eltérően – egy-két liter cukros limonádé is lecsúszott…
Ezt mondhatjuk úgy is, hogy eltértem a jól bevált, megszokott szabályoktól, amelyek a feladatkörömet voltak hivatottak védeni. A belső szabályzatoktól való eltérés pedig – mint én is tapasztalhattam – negatív eredményt hozott.

A második tényező az volt, hogy a világbajnokság alatt úgy alakult, hogy nem tudtam rendszeresen mérni a testsúlyomat, így elmaradt a folyamatos kontroll – a vb után már csak a nem kívánt eredménnyel szembesültem.
Vagyis hiányzott a folyamatos minőségi ellenőrzés, a mérések elhelyezése a rendszerben. Egy jól működő szervezetben – legyen az kis vagy nagy cég – fontosak a jó helyen, jó időben, jó adatokat mérő mutatók, hogy a vezető tudja, minden rendben megy-e a vállalatnál; gond esetén pedig azt, hogy mikor, és főleg hol szükséges közbeavatkozni a veszély elhárítása érdekében.

A fent említett két tipikus vezetői hiba volt az oka annak, hogy a felkészülés időszaka alatt még a diétával is foglalkoznom kellett.

Vezetői szemmel nézve a történtet konklúziója, hogy ha nem ismerjük fel idejében a hibákat, utólag sokkal nehezebb helyrehozni azokat. Nagyobb energiával jár az eredeti állapot visszaállítása, a dolgok rendbehozatala, mint ha folyamatos kontroll mellett odafigyelnénk, hogy ne történjen meg a baj.

Szerencsére azonban csak 4 évente van foci vb, és az sem mindig távoli földrészen, amikor még az időeltolódás is ront a helyzeten!

 

Szólj hozzá!

Címkék: szabályok kontroll minőségi ellenőrzés

A bejegyzés trackback címe:

https://cegvezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr296718675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása