Egyik kollegám megjegyezte: szép gondolatokat írok, néha túl szépeket is, de mondjam már meg: mi az a blog? Most megmondom: interneten megjelenő napló. A wikipédia szerint – ez amolyan internetes lexikon - az eredeti „weblog" kifejezés a „web" és „log" (napló) szavak összetételéből keletkezett, ebből rövidült a mára bevetté vált blog alak. Vagyis aki blogot ír, az naplót ír. De ez nem hangzik elég modernül, meg a formája, a megjelenési felület is más – papír helyett online -, ezért talán elfogadható e váltás.
Hogy miért kezdtem blogot írni? Egyszerűen azért, mert úgy érzem, néha nincs időnk cégen belül sem beszélgetni, pedig kellene. Csak a feladatokra koncentrálunk, a végrehajtásra, a szervezésre. Jó lenne, ha a közben felmerülő gondolatokat is megoszthatnánk egymással. Én most ezt teszem, s ha néha valaki válaszol is, annak nagyon fogok örülni. Biztosan lesz olyan téma, amivel majd nagyon nem értenek egyet kollegáim, vagy éppen a blogot olvasók látják másként a témát, s vita kezdődik. Ennek is örülnék. Tehát ezek a kis írások amolyan vitaindítónak is felfoghatók. Lehetnek nagyon komoly szakmai felvetések is, vagy esetleg csak egy megoldással kapcsolatos kételyek. Azokról is beszélhetünk.
Nem tartok attól, hogy üzleti titkokat kifecsegnénk: cégünk elég nyitott, legfeljebb a cégstratégiában lehetnek olyan elemek, melyeket egyelőre még titokként kezelünk. De maga a stratégia nyitott könyv lehet ügyfeleink számára is. A cég tevékenysége világos lehet minden olvasónknak, aki bejön a honlapunkra: erről sokat nem beszélek, de ha lesz valami új beszerzésünk, új, különleges daru, vagy fuvarozó eszköz, azt biztosan nem tartom titokban. Az izgalmas megbízásokról is beszámolok, persze, ha partnerünk is beleegyezik. Remélem, hogy lesznek olvasók, akik kíváncsiak arra, hogy gondolkodik egy sikeres vállalat főnöke.
Cégvezetőként felelek a cég hosszú távú stratégiájának megtervezéséért, megvalósításáért. S mivel nem tartozunk a nagyvállalatok közé, jelenleg még erősen „fertőzött" vagyok a hr, a marketing valamint a pr-feladatkörökkel is. Ha úgy vesszük, a blog, a nyilvánosság felhasználása a cég reklámtevékenységének része. Remélem, kedvelhető, gondolatébresztő része.