( Kicsit elmaradtam az írásokkal ebben az első pár hétben. Ezt most igyekszem majd pótolni. Remélem az olvasók majd a következő pár írásból ki is fogják olvasni ennek okait.)
Mivel a tavalyi év során többször írtam a változásokról, azt gondolom külön évértékelőt nem igazán lett volna értelme készíteni, hiszen ez túl triviális lett volna. Viszont a 2016-os évre terveket és célkitűzéseket megfogalmazni, ad egyrészt nekem is platformot kiírni, és talán az olvasóknak is némi elgondolkoztatót, vagy akár sorvezetőt, ha maga még nem készített ilyet erre az évre.
Az év ciklikusságának köszönhetően év vége felé mindig számot vetünk a mögöttünk álló eltelt időszakról , ami nem sikerült vagy nem jött össze azt meggyászoljuk és lehetőleg feldolgozva elengedjük, majd jön az új év mely magában hordozza az új lehetőségeket , hogy újra kezdjük a tervezést.
Mit is tervezek én az idei évre üzletileg? Első sorban a megkezdett építkezést fogom folytatni,azaz a cég és annak tevékenységének bővítését.
Év elején két további kollégával bővültünk. Szeretném majd velük az értékesítési hullámzást kiküszöbölni, közép és hosszú távon pedig olyan csapatot kovácsolni, amivel egy ütőképes, fiatalos és friss lendületben tudunk maradni. A szervezetfejlesztési piacot úgy látom jelenleg az jellemzi, ha értelmes kimutathatóan értékes és hasznos megoldásod van, nem pedig „dobozos“, azaz személyre és cégekre szabott, akkor van jogosultságod, mert a cégek a valós problémákat feltáró és arra valós megoldást kínáló szolgáltatásokat igenis is keresik.
Ezen felül Te magad is hiteles vagy az ügyfelek szemében. Nem csak beszélsz felelőtlenül, hanem megalapozott, és tapasztalatokra épített mondani valód van. Ez esetben, biztosan van olyan partner akivel közös lehet egy ideig az utatok. Akkor végezzük jól a munkánkat ha az ügyfeleinket kísérjük a változási folyamataik során, nem pedig mi mondjuk meg a „tutit”.
A legfontosabb alapelv volt korábban is számomra, legyen szó bármilyen tevékenységről,hogy nem kell mindenki az ügyfelünk legyen. Sőt!
Olyan cégek és vezetőik, kik egy bizonyos értelemben véve túlságosan terheltek, vagy távol áll tőlünk az ahogyan vezeti cégét, életét, az értékrendje , nem kell feltétlen dolgozni. Hosszútávon kifizetődik, ha figyelünk arra, kivel van közös utunk, dolgunk kivel nem. Ez az üzleti életre is nagyon jellemző.
Számomra a megfelelő ügyfél, egy olyan cég vezetője, akinek fontos kivel dolgozik, kik veszik körül, fontos számára,hogy értse kollégáit, ügyfeleit, önmagát, legyen kis , közepes vagy nagyvállalati résztvevő. Csak azt lehet kisérni folyamataiban akik hajlandóak, haladni és a komfortzónájukat kis lépésekkel ugyan de folyamatosan feszegetni.
Hát az én éves célkitűzésem ilyen cégek és cégvezetők megtalálása. Hiszem hogy ilyen emberekkel érdemes megimserkedni, velük útra kelni és megvalósítani együtt a kitűzött célokat. Hisz végső soron az út maga az amiért érdemes haladni.
A cél a végén már csak „hab a tortán“
Ezt kívánom minden kedves olvasónak is ez évre.
Jó utat!