Itt az ideje, hogy színt valljak, azaz számokat is közöljek a cégünkről, terveinkről. Aki idáig blogjaimat olvasta, talán már látja, milyen elvek szerint működik a BauTrans, s talán az is kiderült, tisztességesen is lehet boldogulni. De nem könnyű, ezt mondhatom.
De nem adjuk fel. A kkv-kat is hajtja a növekedés, mind forgalomban, mind nyereségben. Az idén nekünk az a legfontosabb célunk, hogy átlépjük a hárommilliárdos forgalmat. Tavaly még kicsit alatta voltunk. E mellett a magyar mérleg szerint is minimum a null szaldót szeretnénk nyereségben. Az osztrák eredmény kimutatás szerint ez körülbelül 5-7 százalékos árbevétel-arányos nyereséget jelent. (A különbség elszámolás-technikai megoldásokból adódik, nem érdemes ezt most részletezni.) S legalább ilyen fontos, hogy sikerüljön a csapatot és eszközeinket is megőrizni.
Nem nagy célok, ugye? Ám ha figyelembe vesszük, hogy a magyar gazdaság, s ezen belül a számunkra meghatározó építőipar kilátásai nem jobbak a tavalyinál – sőt! -, akkor bizony sejthető, idén is nagy küzdelem lesz a növekedés. Az is látszik, hogy árbevételünket idén nem alapozhatjuk arra, hogy majd lesz néhány nagyobb megrendelésünk, s aztán majd a többit összeszedjük. Korábban nekünk is jól jött az Audi és a Mercedes beruházása, de most nem látszanak ilyen nagy projektek. Ha lennének, biztosan versenybe szállnánk megrendelésekért, hiszen a nagy beruházásoknál biztosan lenne igény túlméretes objektumok szállítására is, vagyis nekünk testhez álló munkára. Erre azonban az idén nem építhetünk. Ezért arra készültünk, hogy 2013-ban még több kisebb munkát kell megszereznünk, mint tavaly. Ez ugyan fajlagosan magasabb díjat eredményezhet, de a korábbi magas kihasználtság rovására mehet. Ezzel reálisan számolnunk kell.
Mindent figyelembe véve, tovább szeretnénk növelni a hazai piaci részesedésünket. Úgy számolunk, hogy a tavalyinál 10 százalékkal több ügyfél kellene, azaz a mai számok alapján 100 új olyan ügyfél, aki kisebb-nagyobb megbízásokkal lát el minket. Persze, az eddigi ügyfeleink megtartása kulcskérdés, csak így javulhat az eredmény. Azt hiszem, teljesíthető a cél, de hogy nagy kínlódás, nagy erőfeszítés árán, az is biztos. Ezért ha előretekintünk, akkor be kell látnunk, a mi piacunkon is az igazi kitörési pontot a külföldi projektek jelenthetik. A magyar gazdaság, a magyar építőipar látványos feltámadása reálisan nem várható, lassú trendforduló talán igen. De az még kevés lenne a tartósan biztonságos üzleti megoldáshoz. S mivel anyavállalatunk s a többi BauTrans leánycég a nyugati térséget lefedi, mi „követjük"az új magyar irányt, azaz mi is a keleti piacok felé fordulunk. De ezt még nem akarom elkiabálni, talán egy következő – inkább későbbi – blogban erről is beszámolhatok.
Addig is marad a hazai piac: arccal a száz új partner felé!