HTML

Cégvezetek

Papp Zoltán vagyok, cégvezető. A cégvezetés szakmai feladatai mellett fontosnak tartom, hogy motiváljam, mentoráljam a dolgozókat, elősegítve ezáltal egy pozitív, produktív munkaviszony kialakulását. Ennek részeként indítottam személyes blogomat, ahol gondolatokat, személyes tapasztalatokat szeretnék megosztani a témában.

Friss topikok

  • Alternatíva: A fenti sorokkal teljes mértékben egyetértek ! Az én gyerekkori álmom megvalósítása egyszerűen kat... (2018.07.07. 08:10) Mi lesz a gyermekkori álmokkal?
  • T. Moncsi: Szia! Természetesen szívesen olvasnák néhány gondolatot, ösztönzőleg hat egy tapasztalt ember sze... (2013.11.21. 12:59) A lehetőség

2013.01.28. 16:13 pzo

Csodabogárnak néznek

Tizenhét éve dolgozom a Bautrans csapatában. A gépjárművezetést leszámítva minden területet kipróbáltam. Így jutottam el 2004-ben az igazgatói székig. Sok sikert, s kudarcot éltem meg, rengeteg élmény, gondolat kavarog bennem. Úgy érzem hát, itt az ideje ezt lassan megosztani a kollegákkal, partnerekkel. Tehetem ezt azért is, mert 2009-ben volt egy zuhanás a cégünk teljesítményében, ám azóta újra emelkedő pályán vagyunk, s a siker fényében könnyebb a nyilvános gondolkodás is.

Nem hiszem, hogy 2009-ben vagy 2010-ben ezt meg mertem volna tenni. Akkor minden erőmet, erőnket lekötötte annak felismerése, hogy nem egyszerűen válság van, hanem trendforduló. Átalakul a világ, ehhez alkalmazkodni kell. Mi alkalmazkodtunk. Kollegáim tudnának arról mesélni – s talán szűk körben mesélnek is -, milyen kemény munka kellett ahhoz, hogy a forgalmat is, a nyereséget is visszatornázzuk a korábbi szintre. 2009-ben 1,65 milliárd forint volt az árbevételünk, most újra 3 milliárd körül vagyunk. Csakhogy az akkori 450 ügyfél helyett ma már 1100-zal dolgozunk.

Megváltozott a világ, megváltoztunk mi is. Nem hagytam, hogy a válságra hivatkozva panaszkodjunk, sebeinket nyalogassuk. Sőt...A „válság" szót próbálom „kiirtani" kollegáim fejéből. Trendforduló van, ez a lényeg. Féltem, ha válságot emlegetünk, akkor egyben felmentjük magunkat a továbblépés alól. „Válság van, ez a bajok okozója" – mondogatnánk, s várhatnánk, amíg jobbra fordul a világ. Ez öngyilkos stratégia lett volna.

Szerencsére, észnél voltunk, s igazodtunk az új helyzethez. Pedig a külvilágból naponta érkeztek-érkeznek a „válsághírek". Általános a rosszkedv és a közöny, mindent elöntött a negatívizmus. Ezt én nem tudom elfogadni. Hiszek a pozitív gondolatok erejében. Akkor, amikor mindenki reménytelennek látja a jövőt, én új terveket szövögetek. Sokan csodabogárnak néznek azért is, mert még a legnagyobb zuhanásban is fontosnak tartottam, hogy a cég ügyei tiszták maradjanak, a munkatársakat törvényesen alkalmazzuk, s ne keressünk mindenfajta adóelkerülő megoldásokat. Ez költséges megoldás, de tisztességes. Remélem, kollegáink is érezték, a bajban sem rajtuk próbáltunk takarékoskodni. Ez rövidtávú, s embertelen megoldás lett volna. Most már látszik, jól döntöttük: többet, s szervezettebben dolgozunk, de nagyrészt megőriztük a csapatot. Jöhetnek az új kihívások. A mi csapatunknak mindenre lesz megoldása.

Szólj hozzá!

Címkék: bemutatkozás első válság csodabogár

A bejegyzés trackback címe:

https://cegvezetek.blog.hu/api/trackback/id/tr895493165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása